Персональный сайт Чайковской
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Посадова інструкція класного керівника

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України    Затверджую
_______________________________                                     Директор школи, гімназії
_______________________________                                     (П.І.Б.)
1.  Загальні засади

  1. Ця посадова інструкція розроблена на підставі тарифно-кваліфікаційної характери­стики класного керівника, затвердженої наказом Міністерства освіти України і погодженої з Міністерством праці України.
  2. Класний керівник призначається і звільняється з посади директором школи.
  3. Класний керівник повинен мати вищу чи середню спеціальну педагогічну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи.
  4. Класний керівник підпорядковується безпосередньо заступнику директора з вихов­ної роботи.
  5. У своїй діяльності класний керівник керується Конституцією і законодавством України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнівської молоді, правилами і но­рмами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і лока­льними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпоря­дку, наказами і розпорядженнями директора, цією посадовою інструкцією), трудовим дого­вором (контрактом).

Класний керівник дотримується Конвенції про права дитини.
2. Функції
Основними напрямами діяльності класного керівника є:

  1. Створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і морального форму­вання особистості учнів.
  2. Формування колективу класу.

3.  Посадові обов'язки

  1. Працює з учнями закріпленого за ним класу.
  2. Створює сприятливе мікросередовище і морально-психологічний клімат для кож­ного учня в класі.
  3. Сприяє розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати про­блеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками.
  4. Спрямовує самовиховання і саморозвиток особистості учня, вносить необхідні ко­рективи в систему його виховання.
  5. Надає допомогу учням у навчальній діяльності, виявляє причини низької успішнос­ті, сприяє їх усуненню.
  6. Сприяє одержанню додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об'єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання.
  7. Організовує життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтере­сів учнів і вимог суспільства.
  1. Веде активну пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров'я учнів.
  2. Веде у встановленому порядку документацію класу, контролює ведення учнями щоденників, виставлення в них оцінок.

 

  1. Підтримує постійний контакт із батьками учнів (особами, які їх заміняють).

3.11.   Планує виховну роботу в класі.

  1. Забезпечує дотримання правил безпеки життєдіяльності під час проведення на­вчання та виховних заходів.
  2. Оперативно інформує адміністрацію про кожен нещасний випадок, уживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
  3. Вносить пропозиції з питань, покращення «поздоровлення умов проведення навча­льного процесу, а також доводить до відома завідувача кабінетом, дирекції школи про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров'я.
  4. Проводить інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час проведення вихов­них заходів з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструк­тажів.
  5. Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличною руху, по­ведінки в побуті, на воді тощо.
  6. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.                                      (
  7. Проходить періодичні медичні обстеження.
  8. Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію: бере участь у діяльності методичних об'єднань та інших формах методичної роботи.
  9. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, у громадських місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.

4. Права
Класний керівник має право:

  1. Брати участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи.
  2. На захист професійної честі і гідності.
  3. Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, з метою надання відповідних пояснень.
  4. На захист своїх інтересів самостійно і (чи) через представника, в тому числі адво­ката, у випадку дисциплінарного розслідування чи службового розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
  5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
  6. На свободу вибору та використання навчально-виховних методик і технології ма­теріалів.
  7. На регулярне підвищення своєї кваліфікації.
  8. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягувати учнів до дисциплінарної відповіда­льності у випадках і в порядку, встановленому Статутом і Правилами внутрішнього трудово­го розпорядку.

5. Відповідальність

  1. Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров'я учнів класу під час за­ходів, які він проводить, а також за порушення прав і свобод учнів відповідно до законодав­ства України.
  2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та ін­ших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, визначених цією інструкцією, кла­сний керівник несе дисциплінарну відповідальність у порядку, передбаченому трудовим за­конодавством.
  3. За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних із фізич­ним і психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчин­ку класний керівник може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України «Про освіту». Звільнення за подібний вчинок не вважається мірою дисциплі­нарної відповідальності.

 5.4. За навмисне спричинення школі чи учасникам навчального процесу збитків у     зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків класний керівник несе ма­теріальну відповідальність у порядку, визначеному трудовим чи цивільним законодавством.
6. Взаємовідносини (зв'язки за посадою)
Класний керівник:

  1. Працює за графіком, складеним, виходячи з 30-годинного робочого тижня, і за­твердженим директором школи.
  2. Замінює у встановленому порядку тимчасову відсутність класних керівників.
  3. Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальну чверть. План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
  4. Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою ді­яльність після закінчення навчальної чверті.
  5. Отримує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового й організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.                                    
  6. Працює в тісному контакті з учителями, батьками учнів (особами, що їх заміню­ють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

Директор школи, гімназії  (підпис, розишфровка підпису)_____________________
Посадову інструкцію отримав  (підпис, розишфровка підпису)

Критерії готовності класного керівника до виховної діяльності
Класний керівник повинен знати:

  1. сутність і закономірності розвитку особистості, анатомо-фізіологічні, психологічні та вікові особливості вихованців;
  2. діагностику і методи визначення рівнів вихованості дітей;
  3. методи аналізу ефективності педагогічного управління процесом усебічного форму­вання особистості;
  4. теорію і методику національного виховання, специфіку роботи класного керівника, вихователя групи подовженого дня, вихователя школи-інтернату та дитячого будинку, гро­мадських дитячих організацій, виховної роботи у дитячих клубах за інтересами та позашкі­льних виховних закладах;
  5. принципи, форми та методи організації виховного впливу на дітей різних вікових груп;
  6. принципи організації різних дитячих об'єднань учнівських та студентських колекти­вів і керівництва ними.

Класний керівник повинен уміти:
• визначати конкретні завдання виховного впливу, виходячи із загальної мети націона­
льного виховання, рівнів вихованості дитячого колективу і умов навколишнього середовища;

  1. реалізовувати принципи національного, неперервного виховання, народознавчого, людинознавчого й особистісного підходів;
  2. володіти методами і формами педагогічної діагностики та педагогічного прогнозу­вання рівня вихованості учнів, колективу й особистості в їхній єдності;
  3. визначати мету виховання у відповідності з рівнем вихованості дітей, будувати вихо­вний процес на основі глибокого й систематичного вивчення учнів, їхніх інтересів, запитів, можливостей на принципах добровільності та співпраці;
  4. регулювати й коригувати міжособистісні стосунки в дитячих та юнацьких колективах, проводити в них профілактику розмежування та конфронтації.

Вивчення розвитку класного колективу
    Склад класу
Віковий склад.
Працездатність та успішність.
Зацікавленість спільними справами, виконання суспільних доручень Творче самовираження, відвідування гуртків, секцій, клубів
Згуртованість класу
Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та і перспектив?
Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру? Як учні ставляться один до одного, до справ класу? Чи прагнуть учні до спілкування з однокласниками? Чи дружать хлопчики і дівчата? Чи є в класі кругова порука? Чи переживають учні удачі і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?
    Організованість класу
Чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіля між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати? Чи вміють учні терпляче й уважно вислухувати один одного?
Чи переважають розумні та справедливі вимоги, що приймаються і виконуються кожним? Чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування?
 Суспільна думка в класі
Які учні своїх однокласників схвалюють, а які засуджують? Як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення? Чи є розбіжності між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять? Чи сформована діюча суспільна думка? Чи всі одностайні в ухваленні рішення?
    Характер зв 'язків у колективі
Що зв'язує учнів: загальне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо? Де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)? Чи уважні вони один до одного? Чи намагаються допомогти? Чи пред'являють вимоги до своїх друзів? Чи вміють бачити в них недоліки?
Актив класу, учнівське самоврядування Чи має актив авторитет? Чи виконують його розпорядження? Чи є учні, що постійно знаходяться в активі? Наскільки самостійно діють органи самоврядування?
Зв'язок класного колективу із загальношкільним колективом
Чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших   класах?
Чи виконуються загальношкільні доручення?
Як клас бере участь у загальношкільних заходах?
Чи має колектив систематичні та діючі зв'язки не тільки усередині школи, але й з під­шефними колективами і колективами шефів?
   Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу
Які педагогічні заходи варто провести в класі з метою зміцнення й організації класно­го колективу?
Як залучати класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?

Скачати посодову інструкцію

ПЕРЕЛІК  ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК                                                          

 

1. Класний журнал.

2. Особові справи учнів.

3. Табелі успішності.

4. План виховної роботи.

5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.

6. Розробки сценаріїв виховних заходів.

7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.

8. Щоденник роботи з важкими учнями.

9. Протоколи батьківських зборів.

10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил до­рожнього руху, облік проведеннz  інструктажів.                                                       

11. Журнал обліку занять з учнями, які навчають вдома (якщо такі учні є).

   12. Літопис або фотоальбом класу.


 Діяльність класного керівника

Щоденно:

1.     Робота з тими, хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2.     Організація харчування учнів.
3.     Організація чергування учнів.
4.     Індивідуальна робота з учнями.
5.     Контроль за зовнішнім виглядом учнів.

Щотижня:

1.   Перевірка щоденників.

2.     Проведення заходів за планом.

3.     Робота з батьками за планом.

4.     Робота з вчителями предметниками.

5.     Зустріч з психологом та медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.

Щомісяця:

1.     Відвідування уроків класу.

2.     Консультація психолога стосовно важковиховуваних дітей.

3.     Зустріч з батьками за планом.

4.     Нарада щодо планування роботи.

Протягом семестру:

1.        Оформлення класного журналу.

2.         Засідання МО класних керівників (за планом).

3.      Аналіз виконання плану, корекція.

4.        Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).

Один раз на навчальний рік:

1.     Оформлення особових справ.

2.    Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.

3.   Статистичні дані.

4.     Проведення відкритого виховного заходу.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples