Персональный сайт Чайковской
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Філософія мого учительського щастя

Одні говорять, що кожна людина лише піщинка, яка має поринути у безвість. Інші доводять, що людина – частинка історії, від морального вибору якої залежить саме її хід. Тоді серед мільйонів прагнень чогось варте і моє. Я не хочу загубитися у Всесвіті, я – частина великого всесвітнього процесу, і вірю, від мене багато що залежить. Тому свій життєвий шлях і фах обрала виважено і розумію, що не помилилася. На роботу іду з радістю, більше радію успіхам своїх учнів , ніж власним. Адже з маленької душі, яку мені довірили, я намагаюсь створити Людину, і не просто Людину, а читача, митця, творця, особистість. Від того, який учитель, залежить і те, як пройдуть кращі учнівські роки. Тому своїх вихованців не тільки навчаю, а й допомагаю їм, скеровую, виховую, підказую… Стараюсь бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною, яка супроводжує їх у пошуку істини. Кожна дитина – це маленький всесвіт, правильно підібравши ключик, можна відкрити скарбницю і виховати особистість. Для мене «учитель» - не професія, не суспільний статус, не захоплення, не робота… Для мене бути учителем – це значить жити, бути привабливою, харизматичною особистістю, в якій відчувається сила волі і душа. Все має свої корені. Мене колись також навчали. І саме улюблені учителі відкрили мені, що живе, довірливе спілкування з дітьми - одна з головних умов успіху і задоволення від своєї роботи. Переступила поріг середньої школи ( своєї школи) , в новій якості. Я - учитель. Але це не просто вміння та досвід педагога, це – мистецтво, це – краса! Це життєва і професійна висота. Моїми першими учителями були учні, які дали мені шанс, можливість повірити у себе. Вони вчили умінню слухати себе і розуміти інших. Пізніше я зрозуміла: учитель – вічний учень (поки навчаюсь – я жива, як учитель, цікава, як людина). Інтерес до долі дитини – крок до взаєморозуміння. Хотілося все і відразу: визнання, поваги, благополуччя, розуміння. Але ще не один раз Земля змінила своє вбрання: весільну сріблясту фату нареченої на впевнено діловий гардероб оптимізму, а його – на мудрість зрілості. Все збулося… Прийшло перше визнання, перший випускний клас, перші переможці і перемоги. Радіючи малому – осягала велике. Сократ порівнював учителя з краплиною дощу. Дійсно, як дощ відкриває потенціал кожного зерна, так і моя мета, як педагога – виявляти обдарованість кожного учня. Немає на світі не талановитих дітей, є глухі і сліпі дорослі, які не вірять, або бояться вірити в те, що їхня дитина – особистість. І своє завдання вбачаю у тому, щоб допомогти учневі знайти себе. Ото ж свої уроки стараюсь робити не тільки пізнавальними, але й творчими, при цьому, залучаючи кожного учня в навчальний процес. Знахожу місце на уроці для ліричних відступів, а також намагаюся зайти відповідь на складні питання, які ставить життя. Навіть за умов, коли предмет «Світова література» рідко вибирається на іспитах у школі, а на вступних – до вузів  не беруть до уваги, - внаслідок чого стає не престижним – все ж таки працюю, творю, навчаю… Прагну збагатити духовний світ школярів, щоб у широкий світ вони прийшли уже з імунітетом проти хвороб, які знищують юні душі. Гете сказав: «Почуття не обманюють, обманює розум». Це ще один наріжний камінь фундаменту моєї педагогічної філософії. Чи означає це, що я цілеспрямовано виховую почуття? І так , і ні! «Так» в тому розумінні, що на моїх уроках почуття дітей завжди знайдуть для себе грунт: пожартувати, здивуватися геніальному творінню, допомогти в роботі, відкрити себе. Нехай вибачить мені О. Блок за плагіат, а М. Т. Цицерон подякує за пам'ять, але в житті моєму: … вечный бой… Покой мне и не снится: Я вся в движении, всегда в пути. Коллегам, детям не даю покоя, Их за собой стараюсь увести. Туда, где добродетель – вождь, Туда, где нет деленья на своих – чужих. А счастье - спутник. Спешу добро по жизни делать И счастлива от добрых дел своих". Хтось шукає щастя в речах, хтось – у грошах, хтось – у мріях, а хтось - у домі на ім’я «школа». Не можна бути у школі і залишатися байдужим , не можна жити у школі і… старіти. Поки б’є шкільне джерело знань, не згасне полум’я дитячої цікавості. Поки процвітає шкільний оазис, не перетвориться в пустелю культура людського суспільства. Школа – життєвий шанс до продовження моєї молодості, молодості учителя. Якщо учитель страждає від синдрому емоційного згорання, то працювати йому в школі не можна. У В. Сухомлинського я колись прочитала, «…якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресії; якщо дитину постійно критикувати, вона вчиться ненависті; якщо дитину висміювати, вона прагне до замкнутості; якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини, але в той же час, якщо дитина росте в толерантності, вона вчиться розуміти інших, якщо дитину підбадьорювати, то дитина росте в безпеці, вчиться вірити в людей; якщо дитина росте в повазі та розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі». Ці слова стали для мене орієнтиром у виховній діяльності. Переконана, що мої найкращі уроки ще попереду. І продовжувати їх буде саме життя. Вірю, коли всі разом, засукавши рукави, копатимемо важку землю, перетиратимемо її в руках, щоб не загубити зернятко Істини, воно проросте великим «Щастям» для всіх нас. А рецепт учительського щастя досить простий: візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть туди ж гумору, посипте добром, додайте якомога більше віри, і все це добре перемішайте. Потім намастіть на шматок відпущеного вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples