Персональный сайт Чайковской
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Програма вивчення сім’ї

  1. Прізвище, ім'я учня.
  2. Адреса.
  3. Тип сім'ї: повна проста (батьки, діти), повна складна (батьки, діти, бабуся, дідусь), повна, але один із батьків нерідний, неповна.
  4. Скільки років існує сім'я.
  5. Кількість дітей.
  6. Житлові й матеріальні умови.
  7. Характеристика сім'ї за віком: вік дорослих членів сім'ї, вік дітей.
  8. Де і ким працюють батьки.
  9. Освіта дорослих членів сім'ї.

10. Культурний рівень батьків:

  1. наявність домашньої бібліотеки;
  2. читання періодичної преси;
  3. читання педагогічної літератури;
  4. відвідування осередків культури.

11. Сімейна атмосфера:

  1. доброзичлива;
  2. нестійка;
  3. байдужа;
  4. гнітюча, недоброзичлива.
  5. Хто з батьків більше приділяє уваги дітям.
  6. Система виховного впливу:
  7. узгодженість усіх членів сім'ї у питаннях виховання дитини;
  8. відсутність чи наявність конфліктів щодо виховання дітей;
  9. відсутність виховання як системи цілеспрямованого впливу.

14. Рівень (відсутність) інтересу і бажання поповнювати свої психолого-педагогічні  знання.

Cхема аналізу особливостей і недоліків сімейного виховання учнів
І. Загальна характеристика сім’ї

  1. Склад сім'ї: повна, формально повна, неповна.
  2. Характеристика сім'ї: гармонійна, проблемна (конфліктна, антипедагогічна, асоціаль­на, аморальна).
  3. Типовий стан сім'ї:
  4. емоційний комфорт;
  5. тривожність;
  6. емоційно-психологічний дискомфорт і нервово-психічне напруження.
  7. Стиль сімейного виховання: ліберальний, демократичний, авторитарний, нестійкий.
  8. Порушення сімейного виховання:
  9. домінуюча гіперпротекція;
  10. потураюча гіперпротекція;
  11. гіперпротекція;
  12. емоційне відкидання;
  13. жорстока поведінка;
  14. підвищена моральна відповідальність.

6. Ставлення до школи: підтримують тісний зв'язок, підтримують контакти епізодично,
зв'язки мають випадковий характер, батьки уникають контактів, протидіють шкільному ви­
хованню.
II.Особливості сімейного виховання
1. Батьки створюють умови для правильного розвитку дитини:

  1. нормальні житлово-побутові умови;
  2. організація місця для занять;
  3. створення домашньої бібліотеки;
  4. наявність ігрових куточків;
  5. контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму.

2. Батьки розвивають пізнавальні інтереси дитини:

  1. разом із дітьми слухають радіопередачі;
  2. дивляться й обговорюють телепередачі;
  3. читають книжки, обговорюють їх зміст;
  4. ходять із дітьми до театру;
  5. відвідують кіно;
  6. заохочують улюблені заняття дитини.
  7. Батьки надають допомогу в навчанні, організації домашньої навчальної праці.
  8. Діти мають конкретні трудові обов'язки в сім'ї.
  9. Батьки виконують рекомендації педагогів щодо виховання дитини.
  10. Батьки бачать недоліки у вихованні своїх дітей.
  11. Сім'я допомагає педагогу в організації навчально-виховної роботи.
  12. Батьки справляються із вихованням дитини.

III.Недоліки сімейного виховання (назвати).
1. Причини недоліків (відповідне підкреслити):

    • неблагополуччя сім'ї (мікроклімат, здоров'я);
    • відсутність єдиних вимог;
    • незнання психологічних особливостей своєї дитини;
    • низький освітній, культурний, психолого-педагогічний рівень батьків;
    • відсутність контролю, бездоглядність, психічна депривація дитини;
    • використання антипедагогічних заходів впливу;
    • неправильне оцінювання дитини, її ідеалізація;
    • невиконання рекомендацій педагога;
    • невіра у можливості дитини, у свої сили;
    • переоцінювання виховних можливостей сім'ї;
    • інші причини (вказати, які).
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples